Logo Stabilt Berg & Betong

Digital marknadsföring ger Stabilt Berg & Betong ökad synlighet online

Hur får man fler besökare till sin hemsida? Hur gör man för att annonsera i sociala medier? Ger det resultat? Frågorna kring digital marknadsföring är många. Stabilt Berg & Betong AB i Upplands Väsby är ett relativt ungt företag, som satsar på ökad synlighet med just digital marknadsföring.

Sedan tidigare hjälper Torget dem både med annonsering på Google och med sökmotoroptimering, så att deras hemsida ska synas högt upp på Googles sökresultat och därmed ge fler besökare till hemsidan.


”Det är viktigt att snabbt komma högt upp på Google, där vi syns och får nya kunder”, säger ägare Mattias Jonasson.


För ett år sedan tog de beslutet att även prova att marknadsföra sitt företag på sociala medier. Efter en tid med eget arbete, anlitade de Torget för att även sköta annonseringen på Facebook och Instagram:


”Innan vi anlitade Torget, försökte vi på egen hand via sociala medier att marknadsföra oss. Med ett professionellt företag som Torget har vi helt klart fått ökad kännedom, en snabb ökad spridning på sociala medier som hjälpt oss att växa i den takt vi önskar”, berättar Mattias.


Stabilt Berg & Betong AB är ett specialistföretag inom berg- och betongsprutningsarbete. De erbjuder tjänster inom bergförstärkning, bergförankring, betongsprutning, bergspräckning, injektering samt mindre betongreparationer. Företaget startades i början av 2015 och har idag 16 anställda. De utför arbeten runtom i hela Stockholm, men även i stora delar av övriga landet. 


Målet med företagets digitala marknadsföring är att få ökad synlighet. Fler ska få upp ögon för företaget och hitta in till deras hemsida och detta ska i förlängningen ge fler uppdrag. Stabilt Berg & Betong ser även sociala medier som ett sätt att rekrytera personal.


”Vi har även tack vare Torget rekryterat nyanställningar utan att behöva gå via renodlade rekryteringsbolag”, berättar Mattias.


Lyckad satsning på digital synlighet

Stabilt Berg & Betong har sett en mycket positiv utveckling till följd av sin satsning på digital marknadsföring. Vi har valt att titta på perioderna maj–aug 2017 jämfört med samma period 2018:
  • Kraftig ökning av nya besökare till hemsidan, 3870 besökare jämfört med 569 är en ökning med 580,14 %.
  • Organisk trafik från Google har ökat från 245 till 469, en ökning med drygt 91 % tack vare sökmotoroptimering av hemsidan.
  • Nästan 400 % fler direktbesök på hemsidan, vilket tyder på fler återkommande besökare. 2017 låg siffran under perioden på 82 besökare, 2018 var det hela 399 besökare samma period.
  • Antal följare på deras Facebooksida har ökat markant (drygt 220 %) sedan de började annonsera med Torget, från 86 till 279 följare.

Se bilder nedan för exempel på annonser för Facebook och Instagram.


Vad ser då Stabilt Berg & Betong som den största fördelen med att vara kund hos Torget?

”Att vi får ett personligt bemötande som känns ärligt, samt en flexibilitet som vi högt uppskattar och passar oss bra.”


Vi på Torget ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med Stabilt Berg & Betong och att få följa den fina utvecklingen.

Vill ditt företag också satsa på digital marknadsföring? Läs mer om hur vi kan hjälpa till eller kontakta oss för en diskussion.


Tillbaka till referenser


Här under kan du se exempel på annonser för Facebook och Instagram, samt utvecklingen av Följare på Facebook-kontot. Klicka på bilderna för att se dem i större format.

0 0
Feed